دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 21, 2024
d

حوزه/ خبرگزاری اکسیوس مدعی شد که اسرائیل فهرستی از خواسته‌های خود را به کاخ سفید ارسال کرده که باید پیش از در نظر گرفتن آتش‌بس در لبنان، عملی شود.

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، اکسیوس به نقل از دو مقام آمریکایی و اسرائیلی نوشت: مقامات اسرائیل هفتۀ گذشته، پیش از سفر برنامه‌ریزی‌شده فرستادۀ آمریکا، آموس هچستین، به لبنان که قرار است امروز انجام شود، سندی به کاخ سفید ارسال کردند.

دو درخواست از طرف مقامات رژیم صهیونیستی در گزارش اکسیوس فاش شده: نخست، اسرائیل خواهان آزادی نیروهای هوایی خود جهت عملیات در حریم هوایی لبنان بوده؛ دوم، به ارتش اسرائیل جهت انجام فعالیت در جنوب لبنان علیه حزب‌الله داده شود.

در همین راستا، الجزیره نوشت هر دو درخواست ناقض قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل است که ارتش لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را موظف به اجرای آتش‌بس بین اسرائیل و حزب‌الله می‌کند.

اکسیوس در ادامه به نقل از یکی از مقامات آمریکایی ادعا کرد که نه لبنان و نه جامعۀ بین‌المللی احتمالاً با شرایطی که به‌طور چشمگیری حاکمیت لبنان را تضعیف کند، موافقت نخواهند کرد.

گفتنی است یک مقام اسرائیلی پیش از نشست شبانۀ کابینۀ امنیتی اسرائیل که دیشب برگزار شد به یک رسانۀ عبری گفت این کشور به دنبال راهی برای پایان دادن به جنگ در غزه با معامله‌ای است که آزادی اسرا را پس از شهادت یحیی سنوار، تضمین کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha